Uitvoeringen

Uitvoering kennismakingsconcerten AMK in Vorden en Borculo in augustus 2023

Uitvoering voor een jury in Groenlo op 13 september ’22

Herdenking Operation Market Garden te Renkum

20 maart 2019 vond een grootschalige herdenking plaats van Operation Market Garden in Renkum.

Het Achterhoeks Mannenkoor heeft bij het officiële gedeelte, na de twee minuten stilte ‘We will remember them’ gezongen. Een waardig en gedenkwaardig moment in aanwezigheid van veteranen en veel Engelsen. Het geheel werd omlijst met veel herinneringen aan 75 jaar geleden: oude militaire voertuigen, tenten en vooral parachutisten die de sprong boven de Renkumse heide opnieuw uitvoerden.

In de middag hebben we tweemaal een optreden van een half uur verzorgd met liederen uit die tijd. Reacties van militairen en oudere Engelsen spraken boekdelen: ‘marvelous, impressive, beautiful’.

Hieronder een fotoimpressie.

Eerste optreden in 2018

Het eerste optreden van het Achterhoeks Mannenkoor vond plaats bij de Special Olympics 2018. Dit betrof een groot huldiging festijn voor alle olympische sporters in De Vijverberg te Doetinchem.

Voor een impressie van deze huldiging verwijzen we naar de opname van deze huldiging op youtube.

20 september levert het Achterhoeks Mannenkoor een belangrijke bijdrage aan de